تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد

فهرست مطالب

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد

تعداد جلسات لیزر موهای زائد؛ چند جلسه مورد نیاز است؟

در این مقاله به بررسی تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد و روش لیزر موهای زائد و عوامل موثر بر تعداد جلسات آن برای دستیابی به پوستی صاف می‌پردازیم.می‌خواهید با لیزر موهای زائد به پوستی صاف و بدون مو دست پیدا کنید؟این روش به دلیل سرعت،دقت و ماندگاری بالا بسیار محبوب است.اما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که برای رسیدن به نتیجه مطلوب،به چند جلسه لیزر نیاز دارید؟در این مقاله به طور کامل به این سوال پاسخ خواهیم داد و عوامل موثر بر آن را بررسی خواهیم کرد.

چند جلسه لیزر موهای زائد لازم است؟

افرادی که رویش موی سریعتری دارند،حتی بیشتر از این تعداد در هفته اصلاح می کنند.با وجود همه اینها،لیزر موهای زائد را می توان جایگزینی عالی برای شیو و اپیلاسیون و … معرفی کرد تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه و زمان به پوستی صاف و عاری از مو دست یافت. اما برای لیزردرمانی چند جلسه لازم است؟چند هزار کمتر از اصلاح،البته تعداد دقیق آن بستگی به بدن فرد و ناحیه مورد درمان دارد.در ادامه به اطلاعاتی برای آگاهی از تعیین تعداد جلسات مورد نیاز لیزر موهای زائد می پردازیم.

عوارض تاخیر در جلسات لیزر

اگر فاصله میان جلسات لیزر شما بسیار زیاد باشدمسلما فولیکول‌ های مو هایتان به اندازه کافی آسیب نخواهند دید در نتیجه فقط شاهد نازک تر شدن مو های خود خواهید بود و به نتیجه دلخواه تان نمی رسید. از طرفی با تاخیر بین فاصله جلسات لیزر،زمان زیادی طول نخواهد کشید که مو ها دوباره به روند قبلی و طبیعی رشدشان بازگردند.پس فاصله زمانی زیاد بین جلسات لیزر ایده آل نیست و نتیجه بهتری را برایتان تضمین نمی‌ کند.با توجه به این موضوع برای دریافت نتیجه عالی و حداکثری،فاصله ارائه شده توسط کلینیک لیزر خود را مد نظرتان قرار داده و آن را رعایت کنید.

عوامل موثر بر تعداد جلسات لیزر موهای زائد

تعداد جلسات لیزر موهای زائد برای هر فرد متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

رنگ مو و پوست: موهای تیره و ضخیم در مقایسه با موهای نازک و روشن، به جلسات بیشتری نیاز دارند. همچنین، پوست‌های روشن به لیزر بهتر پاسخ می‌دهند.

ناحیه مورد درمان: موهای نواحی مختلف بدن با سرعت‌های متفاوتی رشد می‌کنند. به عنوان مثال، موهای صورت معمولاً به جلسات بیشتری نیاز دارند.

نوع دستگاه لیزر: دستگاه‌های لیزر مختلف، با توجه به تکنولوژی ساخت، نتایج متفاوتی در حذف موهای زائد ارائه می‌دهند.

تغییرات هورمونی: هورمون‌ها نقش مهمی در رشد مو دارند و تغییرات آن‌ها می‌تواند تعداد جلسات لیزر را افزایش دهد.”

تغذیه و سبک زندگی: تغذیه مناسب و ورزش منظم می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود نتایج لیزر کمک کند.

اگر فاصله بین جلسات لیزر کم شود چه می شود؟

نتایج به دست آمده، نا مطلوب خواهد بود و فقط اتلاف هزینه می باشد. توجه داشته باشید که رشد دوباره مو ها در قسمت های مختلف بدن گوناگون و متفاوت می باشد. به همین خاطر زمانی که شخصی بخواهد لیزر انجام دهد به او توصیه می شود که بعد از ۴ هفته، مجدداً برای تنظیم جلسه لیزر خود کنند و اگر مو هایتان به اندازه کافی نکرده بود؛ جلسه درمانی خود را ۶ تا ۸ هفته عقب بیندازند.

فاصله بین جلسات لیزر

فاصله بین جلسات لیزر معمولاً بین 4 تا 6 هفته است. این فاصله زمانی به موها فرصت می‌دهد تا به فاز آناژن برسند و لیزر بتواند موثرتر عمل کند.

شاید شما در این مورد ندانید که فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد می‌تواند تأثیر زیادی بر روی نتایج درمانی از بین رفتن موهای زائد داشته باشد. در واقع فاصله زمانی به اندازه تعداد جلسات لیزر مو های زائد در روند نتیجه گیری دارای اهمیت است. اگر فاصله بین جلسات لیزر کمتر از زمان مورد نیاز برای بازسازی پوست باشد، ممکن است عوارض جانبی مانند التهاب،حساسیت، یا سوختگی رخ دهد.همچنین،نتایج کمتر پایدار خواهد بود.همچنین اگر فاصله بین جلسات لیزر زیاد باشد، موهای جدید به مرحله رشد می‌رسند و به اندازه ای می‌رسند که اثر لیزر از بین رفته باشد. در این صورت، نتایج درمانی ضعیف تر خواهد بود و تعداد جلسات لیزر نیز افزایش می‌یابد.

مرکز زیبایی بهارو
 

چرخه رشد مو و لیزر

موها در سه مرحله رشد می‌کنند: آناژن (رشد فعال)، کاتاژن (استراحت) و تلوژن (ریزش). لیزر تنها بر موهایی که در فاز آناژن هستند موثر است.

میانگین تعداد جلسات لیزر

به طور معمول،بین 6 تا 8 جلسه لیزر برای کاهش 80 تا 90 درصد موهای زائد کافی است. با این حال، این تعداد ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد.

مزایای لیزر موهای زائد

ماندگاری بالا: با انجام جلسات کامل، نتیجه لیزر تا سال‌ها ماندگار خواهد بود.

سرعت و دقت: هر جلسه لیزر بسیار سریع انجام می‌شود و لیزر تنها موهای هدف را از بین می‌برد.

کاهش رشد مجدد موها: موهایی که پس از لیزر رشد می‌کنند، نازک‌تر و کم‌رنگ‌تر هستند.

روش ایمن و بدون درد: با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و تکنیک‌های بی‌حسی، لیزر بسیار ایمن و بدون درد است.

مراقبت‌های پس از لیزر

پرهیز از آفتاب گرفتن:طی 24 ساعت پس از لیزر، از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید.

استفاده از کرم ضد آفتاب: به طور مرتب از کرم ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید.

پرهیز از شنا: تا چند روز پس از لیزر از شنا کردن خودداری کنید.

عدم استفاده از مواد آرایشی: تا چند ساعت پس از لیزر از استفاده از مواد آرایشی در ناحیه لیزر خودداری کنید.

کلام آخر

تعداد جلسات لیزر موهای زائد برای هر فرد متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای تعیین تعداد دقیق جلسات و انتخاب بهترین روش لیزر، حتماً به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. با انجام لیزر موهای زائد، می‌توانید از پوستی صاف و بدون مو لذت ببرید.

مرکز زیبایی بهارو

مرکز زیبایی بهارو با بهره‌گیری از مدرن‌ترین تجهیزات، به ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات سلامت و زیبایی می‌پردازد.

این مرکز با کادری مجرب در خدمت شماست.

بهارو معجزه ای خاص

جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر همین حالا با مرکز زیبایی بهارو تماس بگیرید.

برای مشاوره رایگان و رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

اسکرول به بالا